KGW na wycieczce w Międzyzdrojach

Po całorocznej ciężkiej pracy, Panie oraz Panowie z Kół Gospodyń Wiejskich z terenu Gminy Zblewo pojechali na zasłużoną wycieczkę.  W tym roku został obrany kurs na województwo zachodniopomorskie  oraz na wyspę Uznam.

W dniach od 15 do 17 września grupa KGW pojechała do Międzyzdrojów. O tym, że uczestnicy zasłużyli na ten wyjazd świadczy choćby fakt, że przez cały tydzień przed wyjazdem padał deszcz a w dniu wyjazdu w drodze zaczęła się przepiękna słoneczna pogoda, która trwała aż do niedzieli kiedy to opuszczaliśmy to piękne miasto. Tak właśnie Międzyzdroje przywitały naszą wspaniałą grupę z Kół Gospodyń Wiejskich z Gminy Zblewo.

W piątek po zakwaterowaniu w pensjonacie wszyscy razem poszliśmy na molo oraz na aleję gwiazd. Niektóre odlewy dłoni bardzo nas zaskoczyły jak np. małe drobne dłonie Barbary Kraftówny czy niewielka postura Jana Machulskiego. W sobotę popłynęliśmy promem do niemieckich kurortów cesarskich na wyspę Uznam. Zeszliśmy z promu w miejscowości Heringsdorf i przeszliśmy ok. 5 km. urokliwą promenadą wzdłuż brzegu do Bansin. Droga choć długa to przebycie jej sprawiło wszystkim uczestnikom wiele przyjemności, było czyste błękitne niebo oraz piękne widoki. Niedzielę rozpoczęliśmy udziałem we mszy św. w kościele w Międzyzdrojach. Po mszy wyruszyliśmy w kierunku domu przez Dobrzycę między Kołobrzegiem a Koszalinem. W tej miejscowości znajdują się znane ogrody tematyczne Hortulus. Ogrody zwiedzaliśmy wraz z sympatycznymi Paniami przewodniczkami o zabawnych pseudonimach – lniana oraz czarnuszka, Panie nam wyjaśniły, że to od ich koloru włosów. Po zachwycającym spacerze wśród znanych i nie znanych nam wcześniej roślin mogliśmy udać się na zakupy do sklepu ogrodniczego. Po tych atrakcjach w niedzielne popołudnie wyjechaliśmy w drogę powrotną do Zblewa.

Bardzo zmęczeni ale ciągle jeszcze weseli już w autobusie rozmawialiśmy na temat przyszłorocznej wycieczki, na którą z pewnością wszyscy czekają z niecierpliwością.